måndag 13 oktober 2008

Höstmöte till helgen igen?

Nu har jag varit hemma från årets höstmöte i snart ett dygn, och när jag nu hunnit sovit ut och smälta en del av intrycken, kan jag inte hjälpa att undra, måste jag vänta ett helt år till nästa gång? För det har varit en helt fantastisk helg, ett möte som har bubblat av engagemang och aktivitet, från alla, mellan alla. Det känns härligt att ha fått vara en del av det.

Höstmötet är ett av CISV Swedens forum där nationellt och lokalt aktiva möts, och det är vår organisations filosofiska och visionära motor. På årets agenda stod bland annat diskussioner kring inkludering och hur vi kan arbeta mot exkluderande strukturer i vår vardag. Vi genomförde workshops kring målen med juniorstrukturens verksamhet, en workshop som gav många av oss deltagare konkreta verktyg att arbeta med i uppbyggnaden av och utvecklandet av vår lokala verksamhet. Höstmötet 08 gav också möjlighet till utbildning och kompetensutveckling, såväl i vår pedagogik som i det centrala medlemsregistret. Mötets höjdpunkt var kanske ändå presentationen kring hur vi nu inleder årets sista kvartal med en offensiv satsning på cisv på internet, ledarrekrytering och marknadsföring.

"Leadership is the key to success" och det är den känslan som jag tar med mig från helgen. Alla av helgens 75 deltagare är ypperliga exempel på ett aktivt och inkluderande ledarskap. Nu fortsätter vardagen och jag hoppas att alla ni som deltog har lika mycket energi och motivation med er i bagaget att använda er av
i ert engagemang för en fredligare värld som jag har.
/Jenny

Inga kommentarer: