måndag 27 april 2009

Kompis det går bra nu

Lisebergsdagen, ett av CISV Swedens nationella forum ägde rum i strålande sol i Lördags. Under sociala former möttes närmare 400 medlemmar för att utbyta idéer, inspireras och utvecklas. Med det mötet i ryggen och med solröda kinder möttes sedan den nya styrelsen för sitt allra första riktiga styrelsemöte sedan årsmötet. Teresa, Ellen, Kiki, Rodolfo, Jennifer & Jenny. Med stöd av Adam och Richard, CISV:s sekreterare tillika kassör. Nivette saknad förstås!

Aprilmötet är mötet då vi utvärderar och rapporterar in årets första fyra månader, då vi konkretiserar årsmötets uppdrag och då vi spikar den interna arbetsfördelningen. Vi pratar högt och lågt, beslutar litet och stort. Suger på några karameller och funderar över livrem och hängslen, fågelfrön och piskor. Vi rör ihop det med latinska uttryck, och någon lär sig att id est betyder det vill säga. Att språket kan vara en barriär blir roligt uppenbart för oss, där vi sitter med vårt skinn på näsan.

Efter att ha avhanldat 50 punkter stiger vi ur CISV Göteborgs lokal och Kikis formuleringar kring en av de handböcker som vi under året skall ta fram klingar i mitt huvud, boken skall utrståla "professionalism, stolthet, kvalitet, långsiktighet och inspiration". Nu sitter det som en post it vid min dator, för att påminna mig, inte bara om en bok, utan om mitt CISV engagemang i stort. Jag tänker på ett sms som jag häromsisten fick av en annan medlem här i CISV Malmö-Lund - Kompis, det går bra nu.

Inga kommentarer: