måndag 1 februari 2010

Februari och regional fred


1 februari idag. En dag närmare våren hoppas jag, praktiskt tagit insnöad i Malmö. Fint men svårframkomligt. Jag gillar att vända blad i almanackan. Yes, jag har en almanacka på väggen. En i väskan, en i telefonen, en på nätet. De är inte alltid synkade, men de fyller olika funktioner, och oftast är jag där jag skall vara på rätt tid med.

I februari så är det världspremiär för de regionala fredustbildningshelgerna, inte mindre än tre olika helger, en i Syd, en i Väst och en i Nord/Ost. Helgerna är tematiskt uppbyggda, och har tema Indentitet - samma tema som CISV Internationals juniorstruktur. Syftet med helgerna är att stärka samarbetet mellan de olika lokalföreningarna och därigenom skapa fler lokala och regionala projekt. Riktigt coolt säger jag.

Agendan skvallrar också om att februari är en riktig mötesmånad, fint - det gillar jag. Imorgon har jag skypemöte med två amerikaner om en potentiell marknadsföringsaktivitet här i Sverige och på torsdag åker jag till Stockholm för att diskutera de internationella avgifterna på våra program. Tekniskt kan tyckas, med jag tror att detta kan bli en principiellt viktig fråga.


Välkommen februari.

Inga kommentarer: