onsdag 24 mars 2010

tack


Det har varit fantastiska år! Helgerna i fredsutbildning på Långserum, Brittebo & Högaberg lyser som klara stjärnor på min himmel. De vänner jag mötte då spelar fortfarande en särskild roll i mitt liv. Nätterna på liggunderlag när SO sammanträtt på de mest underliga ställen är nätter som format den jag är. Jag tänker på det nätverk jag byggde upp under några intensiva år i Malmö i början av 00-talet. Hur vi som möttes där och då har följt varandra, tagit ledarskap inom CISV men också på andra arenor. Det är med förbannad stolthet jag tittar på resultatet av det som vi och många med oss har åstadkommit. Mosquito Tactics är ett verktyg för unga människor i deras engagemang. Mosquito Tactics är ett ställningstagande - fred är politik.
Nu går jag vidare, med allt det jag lärt mig i CISV, och söker mig ett nytt sammanhang där jag kan förändra världen.

Tack.
/Jenny Andersson
Ordförande CISV Sweden 2008-2010.

1 kommentar:

louise sa...

Tusen, tusen tack Jenny. Du har gjort ett alldeles fantastiskt jobb. Inte bara för CISV, jag personligen har dig att tacka för massor. Tack.