söndag 20 juni 2010

Daniel en CISV:are från Sveriges skriver : ordförande för en internationell kommitté

I skrivande stund sitter jag på flyget till Köpenhamn från Newcastle där jag besökt CISVs huvudkontor. Jag är Daniel Frelén och är ny ordförande för Organisational Relations Committe. Tidigare var jag under flera år Vice Ordförande i CISV Sweden.

Mitt uppdrag består i att leda kommiténs arbete att stödja och utveckla våra externa relationer med andra organisationer. Genom flera av våra program såsom mosaik, seminarieläger och IPP sker mycket intressanta utbyten med andra organistioner. Här ska kommitèen utgöra ett stöd till just de delar i programmen som är kopplade till andra organisationer.

Kommitén koordinerar också den externa representationen vi har till UNESCO, council of Europe etcetera. I detta arbete stärker vi CISVs varumärke och hittar bra exempel att ta med till vår ogganisation.

CISV Sweden ses ofta internationellt som ett föregångarlans när det kommer till relationer med andra organisationer.

Till årets internationella årsmöte ligger ett förslag att skapa ett department för profile raising, ett arbete jag tror kan bli intressant och föra frågorna framåt. Resultatet blir förhoppningsvis ett mer känt CISV där vi genom våra relationer kan hämta hem många bra idéer som stärker vår fredautbildande verksamhet.

Vänliga hälsningar

Daniel

Inga kommentarer: