söndag 10 april 2011

Nya i styrelsen!!!

Styrelsen har haft möte i helgen, i en inspirerande miljö, Vi var på Högaberg tillsammans med en massa Cisvare som var på vår IMPACT utbildning. Här vill jag presentera våra två nya styrelseledamöter

Här skulle varit en bild på Anna men tekniken bistod inte...


Anna här, er inkommande trustee, Teresas efterträdare. Jag firar tio år med cisv nästa år, nästan alla mina barn från den delegationen har växt om mig. Och jag är minsann inte kort! Med mina 177 cm är jag dock kortast i min familj; min kärlek till broar, hus och skönlitteratur har jag från min pappa, håret och mitt matematik-huvud är arv från mamma, min näsa kommer från mormor och min kärlek till havet från morfar. Envisheten återfinns hos min lillasyster... Född och uppväxt i Göteborg, bor inte så långt från lägenheten jag spenderade mina första år i Majorna i. Jag älskar amerikanska pannkakor, tycker betydligt mindre om kokos! Favoritstaden, av de jag besökt än så länge, är New York men somrarna spenderar jag helst i familjens sommarhus i Kungshamn på västkusten. Jag hoppas Du hör av dig till mig om du undrar över något!




Katarina Anjert heter jag och kommer från Landskrona. Jag har varit med i CISV i 18 år, men mest hållt mig till lokalt arbete i Helsingborg. Genom åren har det blivit 11 internationella program, oräkneliga lokala läger och utbildningar och sju år i Helsingborgs styrelse.

Ett flackande liv mellan Landskrona och världen har gett mig två kandidatexamen i Statsvetenskap och Interkulturell pedagogik och jag håller på att avsluta min master i Statsvetenskap. Att se mig om har varit mitt största intresse och det har blivit ett halvårs studier i Spanien, ett år som praktikant på ett universitet för ursprungsfolk i Bolivia och ett år som anställd fredsobservatör i Guatemala. Det senaste året har jag arbetat som projektledare på Ungdom Mot Rasism men satsar nu på att avsluta mina studier innan mitt första barn kommer till världen i juli.

Jag är oerhört glad och tacksam över förtroendet som vice ordförande i CISV Sverige men framför allt stolt över att arbeta med denna fantastiska organisation med så många underbara människor. Vi ses under året!

Inga kommentarer: