fredag 11 december 2009

Hanna Mia och COP15


Överallt dyker hon upp, Hanna Mia Brekkan, på kulturnyheterna, P1, P3 Nyheter och YouTube för att nämna några ställen. Hanna Mia är en del av och leder klimatkonferensens internationella ungdomsdelegations kommunikationsgrupp.

"Det är vi unga som drabbas av klimatförändringarna, därför är det också vi som borde gynnas genom att få ett större politiskt inflytande inom klimatpolitiken
" säger Hanna-Mia.

Det är fantastiskt roligt att en av CISV Swedens mest drivande och engagerade förtroendevalda tar sitt engagemang och sitt kritiska tänkande och gör sin röst hörd, på plats i Bella Center, Köpenhamn. Jag känner stolthet över Hanna Mias arbete och glädje över att få inspireras av henne, ofta.

/Jenny

1 kommentar:

Hanna Mia sa...

Hej fina!
Jenny det betyder mycket för mig att få se detta som du skriver om mig.
Just nu skulle jag vilja dra fram guitalelen och sjunga en Povel Ramel visa för dig.
Det får bli nästa gång. ;)

Nu ska jag pallra mig iväg till Bella Center och se till att demonstrationerna utanför plenum inte spårar ut. I förgår blev NGOs nämligen utestängda från förhandlingar eftersom demonstrationer varit för högljudda. Det är mkt som händer...

Stor kram från den lilla lägenheten med stockholmsdusch i Köpenhamn <3