tisdag 8 december 2009

Tove leder CISV Helsingborg


Jag heter Tove Casén Nylander och leder CISV Helsingborg.

Varför är du engagerad i CISV?
För att det är här jag har blivit den jag är, träffar de mest intressanta och inspirerande människorna jag någonsin träffat, lär mig nya saker om mig själv och andra och blir påmind om vad jag vill göra i världen och inspirerad att göra det.

Vad är du mest stolt över?
I CISV Helsingborgs styrelse: att vi alltid har roligt på våra styrelsemöten (och ska ha kombinerad nobelmiddag och styrelsemöte). Annars min familj.

Vilken är CISVs största utmaning framöver?
Att få alla medlemmar att förstå vad fredsutbildning innebär.

Vad tänker du på när jag säger fred?
Glädje.

Vilket är ditt tips till unga människor som vill förändra världen?
Se till att ha roligt. Det kan bli väldigt tungt annars. Och tro på att det du gör kan göra skillnad.

Inga kommentarer: