fredag 14 november 2008

Föräldraledig












Sedan jag i mars blev vald till ordförande för CISV Sweden har jag haft sällskap av ytterligare ett hjärta som slagit inom mig, men nu är det snart dags för mig och min familj att få möta den lille krabaten, som hemma hos oss går under arbetsnamnet Olle. Styrelsen har intensivt lobbat för namnet Doris* Jr, men jag tror att jag måste göra dem besvikna.


Detta innebär att under perioden 15 november - 15 januari kommer att vara föräldraledig från mitt uppdrag som CISV Sweden's Ordförande. I dagarna har jag suttit och avslutat en del frågor som jag haft på mitt bord och lämnat vidare en del arbetsuppgifter, det hela har fått mig att reflektera över och summera mina åtta månader som ordförande. Det har varit åtta fantastiska och lärorika månader! Jag har fått en insyn i och fått lära känna vår organisation på ett nytt vis och roligast är så klart att få följa den utveckling som sker i lokalföreningarna, och jag ser en organisation som har inlett ett viktigt och långsiktigt arbete med att tänka och planera strategiskt.

För mig personligen var Höstmötet kronan på årets engagemang, att få möta så många av er! Jag hoppas att all den motivation och det engagemang som ni visade då och där fortsätter att ge ringar på vattnet.

Under min föräldraledighet kommer våra bägge vice ordförande, Daniel Frelén och Rodolfo Zuñiga att vara tillförordnade ordförande. Ni når dem via ordförandemailen: president@se.cisv.org och kan följa arbetet som vanligt på ordförandebloggen.

Jag önskar Daniel & Rodolfo lycka till och vill samtidigt passa på att önska er alla ett tidigt Happy Holidays och lycka till med vinterns läger och projekt. Vi ses igen till ett nytt år på andra sidan årsskiftet!

/Jenny

*Doris Allen grundade CISV 1951.

Inga kommentarer: