måndag 2 november 2009

ledarskap på samarbetsorganet


Klockan ringde 07 i lördagsmorse och jag begav mig till Höganäs, i nordvästra Skåne, inbjuden för att hålla en workshop på Samarbetsorganet (SO), CISV Swedens juniorers högst beslutande organ. Med ungefär halva mötet körde jag så en workshop kring ledarskap och projektplanering. Vi talade om vikten av att arbeta målorienterat och funderade gemensamt kring vad som karaktäriserade såväl våra mål som vårt ledarskap. Vi avslutade passet med att av en tidningssida var och med stängda ögon bygga hus. De olika husen fick sedan symbolisera alla våra olika ledarstilar.

Under söndagen, när jag åkt hem, förättades val till ledamot av CISV styrelse och en suppleant samt val av en ny nationell juniorrepresentant och en suppleant. Det känns himla roligt att välkomna Robin Holst som ledamot av styrelsen och Anja Ohlin Pape som suppelant samt Ulrika Dane som ny nationell juniorrepresentant och Oscar Lorentzi Wall som suppleant. Vidare beslutade SO om en ny struktur med regionala juniorrepresentanter och än en gång visar juniorerna att de är steget före och formaliserar härmed den regionala strukturen. Jag gillar detta, för att tala facebook-språk.

/Jenny

1 kommentar:

Hanna Mia sa...

Tack för bra workshop och fint väder *