lördag 22 maj 2010

CISV är högt och lågt

.....förhoppningsvis också i taket, en helg lyssnar och lär man av tonåringar på läger, nästa brottas man med administrativa frågor och ekonomi. Det är mixen och komplexiteten i utmaningarna som gör att jag får energi!
Tack alla fina på FÄN(Fred är Najs) lägret ni kan läsa om här under.

Något som jag lärde mig på FÄN är att vi måste bli bättre på att marknadsföra vår organisation internt. Ja, vad menar jag med det? Jo, hitta kanaler och metoder för hur vi får in fler att ta del, ta ansvar och driva vår förening, även på nationellt plan. Att alla oavsett ålder ung som gammal är en resurs i vår organisation att räkna med. Det handlar för mig mer om inställning än kunskap, att vilja lägga tid och energi.
Om just du känner att, Hmmm jag kanske vill!! skicka ett mail till mig om du har undringar. Annars direkt till vår exelenta valberedning som i höst ska lägga fram nya förslag på medlemmar som ska vara med och göra CISV nationellt.

Åsa på tåget hem till Götet från en dag på kansliet

Inga kommentarer: