tisdag 2 september 2008

Första dagen på det nya kansliet

Igår klev jag så in på vårt nya kansli, i folkmun kallat för Paradiset. Jag fick några bra timmar tillsammans med Eva på hennes första arbetsdag (någonsin) för CISV och några lika bra med Adam, gammal i gemet, men ny på Högalidsgatan. Barnsjukdomarna är relativt få, en något för kort skrivarsladd, en laptop som ännu inte dykt upp och sporadisk mobilteckning. Vi pratade planering av hösten, utvärdering av sommaren och etablerandet av nya rutiner. Innan jag skulle styra kosan hem mot Skåne hann jag med en lunch med Louise Dane, nationell juniorrepresentant och kaffe med Cissi Elmqvist, inkluderingskommittén. Vad som slår mig i mötet under gårdagen med alla dessa fyra, som på olika vis arbetar med att driva CISV:s sak och med olika metoder är denna entusiasm och vilja som finns. Trots motgångar, och trots att det ibland är svårt, så finns det en förmåga både hos våra anställda och våra förtroendevalda att utmanas, tänka nytt och bygga framåt. Alla är grymt peppade inför den höst som nu äntligen är här, så även jag. På fredag kickar vi i gång på riktigt, med snittar och allt, vi ses väl?

Inga kommentarer: